Fara teama in noul An

Psalmul 23:4
4 Chiar daca ar fi sa umblu prin valea umbrei mortii,nu ma tem de niciun rau, caci Tu esti cu mine.

Psalmul 23 este unul dintre psalmii cu care suntem extrem de obisnuiti. Eu l-am invatat pe la 4-5 ani si am inceput sa il zic in biserica. Oricum la varsta aia aveam o logica extrem de interesanta...asa ca am ajuns la o chestie de genu....valea umbrei mortii = locul in care exista morti...deci in valea umbrei mortii nu poti sa te temi decat de morti....asa ca ajungeam in fata bisericii si ziceam ceva de genu: Chiar daca ar fi sa trec prin valea umbrei mortii nu ma tem de nici un mort.
Ei bine ajungeam acasa si mami ma lua frumos si incepea sa imi explice: Emy...chiar daca ar fi sa trec prin valea umbrei mortii nu ma tem de nici un rau...asa scrie in Biblie...da...mami...asa este...te cred. Ajungeam data urmatoare in fata bisericii: Chiar daca ar fi sa trec prin valea umbrei mortii nu ma tem de nici un...(faceam o pauza...ma intorceam catre mami...zambeam asa smechereste...si continuam) mort. Nici o explicatie logica nu infrangea logica mea...si faptul ca faceam o biserica intreaga sa rada:D.

Dincolo de toate astea...ceea ce gasesc eu in acest verset ma incurajeaza in fiecare moment, si mai ales acum la inceput de an.
Valea umbrei mortii...este un loc teribil...dar de ce este valea umbrei mortii...si nu este drumul umbrei mortii...sau varful umbrei mortii. Pentru ca intr-o vale totul este mai periculos. Intr-o vale esti mai expus pericolelor decat in oricare alt loc.

Dex-ul defineste VÁLE, văi, s.f. 1. Depresiune, adâncitură de teren alungită, străbătută (permanent sau vremelnic) de o apă curgătoare; regiune de şes situată sub nivelul ţinuturilor din jur.

In mod special istoria tarii noastre este presarata de vai. Adica noi intotdeauna am fost un popor mai mic atacat de cei mai mari. Dar asta nu inseamna ca am mancat bataie de fiecare data. Acum imi vinein minte batalia de la Posada cand am castigat datorita unei vai...cea de la Posada. Armata romana a prins armata inamica in timp ce trecea printr-o vale...si i-a invins datorita unei pozitii strategice mult mai bune.

Noi ca si oameni in aceasta lume suntem intotdeauna inferiori strategic fortelor celui rau. Niciodata nu vom putea sa fim pe varful muntelui in lupta noastra contra celui rau...si niciodata nu vom reusi singuri sa facem fata atacurilor. Nu stiu prin ce vai ati trecut...sau prin ce vai treceti...dar si eu am avut numeroase vai la viata mea...in care am fost invins fara sa pot sa schitez nici un fel de gest de aparare. Am trecut prin valea minciunii, prin valea vorbitului de prostii, prin valea gandurilor nebune, prin valea faptelor nebune si asa mai departe. Probabil valea in care am fost invins cel mai des a fost valea mandriei. Am dus multe lupte acolo...am pierdut multe lupte acolo...am fost invins de multe ori acolo dar a fost si momentul in care s-a implinit partea versetului.

...nu ma tem de nici un RAU caci TU esti cu mine. In momentul in care stiu ca nu sunt singur in vale..cand stiu ca Dumnezeu este cu mine...ma gandesc din nou la Batalia de la Posada...de data asta inamicul mai numeros este sus si eu sunt jos...dar nu sunt singur...cand stiu ca El e cu mine...ma simt ca si cum as fi intr-un tanc...si inamicul numeros este inarmat doar cu arc si sageti. Si atunci stiu ca NIMIC nu se poate atinge de mine...

Suntem in 2010...nu stiu politic si economic cum va fi...dar stiu ca va fi un an plin de vai...un an plin de situatii covarsitoare...si pentru noi un an plin de momente de inferioritate in fata celui rau. Nu putem sa facem nimic in acele momente decat sa zicem...Doamne Isuse fi cu mine...chiar daca sunt aici si acum...vreau sa fi cu mine...sunt copilul tau...nu vreau sa merg singur...nu vreau sa cad rapus de puterea celui rau, singur nu am ce sa fac, singur nu pot sa izbutesc...singur sunt pierdut.

Va doresc la toti un an nou binecuvantat,
Va doresc la toti un an victorios.
Emy
0 Responses

Trimiteți un comentariu

  • Abonare prin e-mail la postari

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Persoane interesate

    toateBlogurile.ro